A men va faen…

Tidigt torsdag morgon packade ytterligare tre personer ihop sig och åkte. Tidigt uppe och tog farväl. För tidigt för att gå ner och bada. Det fick vänta ett tag.

Min lugna plats

Nätet var trögt. Ja, egentligen inte trögt utan av visade det sig. Igen… det tog en stund innan vi fick reda på det och i mitt stilla sinne räknade jag osökt med tio dagar. Igen.

En bra bit ifrån oss hade någon/något nämligen dragit ner både el och fiber. Elen drabbade inte oss (alltid nåt) men den där jävla luftfiberkabeln. Bannade tele2 eller vem det nu var som installerade. Drömmer om 5g nu så att denna skit upphör. 2 gånger på en sommar måste ju vara rekord!

Pysslade en del i trädgården, så varmt. Vattnet i tunnorna börjar ta slut och jag drar mig för att använda slangen mer än nödvändigt.

Tvåan och jag för fyra år sedan. Ut och jogga. Det var då det.

Det blev ett par underbara timmar på bryggan med bad och sommarprat, saudisk tjej som är journalist. Fantastisk svenska men brytningen gjorde att jag var tvungen att lyssna på helspänn för att ta in det hon sa. Dock intressant.

Svägerska och make

Ingen orkade laga middag så vi åkte till Motorverkstan, de stänger på lördag. Nu verkar all krogarna stänga igen för säsongen.

Inloppet är så fint

På väg tillbaka ser vi fiberreparatören, elen kommer de ju fixa fort och nu håller vi tummarna att nätet också går igång.

Lämna en kommentar